Rawatan Heartburn - Kaedah Holistik

Rawatan Heartburn - Kaedah Holistik

Adakah anda mencari untuk rawatan pedih ulu hati yang berkesan? Pedih ulu hati adalah sensasi berapi yang berlaku dari perut ke kerongkong. Ia berlaku apabila asid perut naik ke esofagus.

Antasid adalah salah satu yang paling cepat dan paling berkesan rawatan pedih ulu hati, mereka masuk ke perut dan berkurangan dan meneutralkan asid dengan itu, melindungi kawasan sekitar esofagus. Ejen berbuih dan anti-asid yang membuat sekatan buih dan mengelakkan asid perut daripada membuat jalan ke dalam esofagus. Perlu diingat bahawa ubat-ubatan ini tidak menyembuhkan tetap, mereka semata-mata menghalang asid perut daripada memasuki esofagus dan jika digunakan secara berterusan ubat-ubatan ini boleh memburukkan lagi masalah tersebut dan menyebabkan masalah kesihatan yang lain seperti cirit-birit dan sembelit, batu karang. Oleh itu, melawat doktor adalah satu kemestian sebelum mengambil ini jenis rawatan. Syukurlah semula jadi, kaedah pemindahan holistik bekerja sama dengan baik, sering lebih baik dan apa yang lebih penting rawatan semula jadi tidak menyebabkan apa-apa kesan sampingan.

Sebagai contoh mengelakkan makanan berat sebelum tidur adalah salah satu faktor utama untuk mengurangkan risiko refluks asid. Mengambil jalan cepat setiap kali selepas makan akan membantu dengan penghadaman. Elakkan soda, alkohol, merokok, pedas dan makanan sitrus kerana mereka adalah berasid dan boleh memburukkan lagi penyakit itu. Bersenam juga dianggap bermanfaat kerana kelajuan senaman metabolisme.

Susu adalah peresap asid dan kaedah pencegahan yang besar. Kerja-kerja halia dengan baik juga, teh chamomile, teh Adas dan teh herba juga merupakan ubat yang baik. Yogurt penuh dengan bakteria yang membantu dalam proses penghadaman dan perlu kerap dimasukkan ke dalam diet anda.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar