Cara Berhenti ketiak peluh Sememangnya

Cara Berhenti ketiak peluh Sememangnya

Bagi anda yang tertanya-tanya tentang bagaimana untuk menghentikan peluh ketiak remedi yang berikut akan membantu besar kepada anda:

o Bercukur ketiak rambut: Apabila anda mencukur rambut di bawah ketiakmu ia menjadi lebih mudah bagi anda untuk mengurangkan dan mengawal pertumbuhan bakteria di sana. Bakteria cenderung untuk berkembang maju pada rambut dan ia menyebabkan peluh dan bau badan yang tidak baik.

o Hujan yang kerap dan Baths: Ini adalah salah satu ubat yang paling mudah dan paling mudah. Anda perlu mandi sekurang-kurangnya tiga kali setiap hari. A loofah dan sabun antibakteria akan membantu anda mengurangkan masalah ini dengan berkesan. Selepas mandi anda perlu menjaga kulit yang kering dan memohon beberapa talkum untuk membuat anda segar. Ini tidak akan banyak mengurangkan jumlah peluh yang dihasilkan oleh badan kerana ia akan mengurangkan bau badan anda.

o Penggunaan Antiperspirants dan Deodoran: Antiperspirants mengandungi garam aluminium yang membantu dalam pengurangan peluh dan bau badan. Tip: cuba gunakan yang asli yang tidak mengandungi bahan kimia berbahaya.

o Air: Anda perlu minum sekurang-kurangnya lapan hingga sepuluh gelas air setiap hari kerana flushes ini toksin dari badan. Air juga mengekalkan badan terhidrat dan membantu mengurangkan suhu badan dan mengekalkan badan yang sejuk.

o Diet: Anda harus cuba untuk mengelakkan orang-orang makanan yang mencetuskan bau badan. Untuk ikan contoh, bawang putih dan bawang, walaupun umumnya baik untuk kesihatan anda, semua tertentu untuk membuat anda bau buruk. Zink makanan yang kaya boleh dimakan secara tetap kerana mereka tidak menyebabkan apa-apa kesan bau. Sebahagian daripada zink makanan yang kaya adalah: ayam belanda, kacang, kekacang dan lain-lain Mereka membantu untuk membuat anda sihat dan menjaga bau badan di teluk.

Remedi di atas adalah berkesan dan mereka sangat mudah untuk diikuti, menggunakan mereka dalam gabungan akan membantu anda berhenti peluh ketiak cepat dan cekap.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar